FANDOM

Jinzou Enemy (人造エネミー Jinzō Enemī) - pierwszy odcinek Mekakucity Actors, anime z serii Kagerou Project. Został on po raz pierwszy wyemitowany w Japonii dnia 12 kwietnia 2014 roku.

OpisEdytuj

Przetłumaczony opis ze strony mekakucityactors.us:

Shintaro, młody hikikomori, spędzał dni nieszczęśliwy w swoim domu razem z Ene - cybernetyczną dziewczyną, która zamieszkała w jego komputerze. Pewnego dnia, gdy wybrali się do domu handlowego w celu kupienia nowej klawiatury w zastępstwie zepsutej, zostali zakładnikami w ataku terrorystycznym. I właśnie wtedy Shintaro spotkał tajemnicze osoby...

StreszczenieEdytuj

Odcinek rozpoczyna się w tajemniczej, odrealnionej przestrzeni - Kagerou Daze. Rozbrzmiewają odgłosy mechanizmu zegarkowego. Na pierwszym tle donośnie bicie dzwonów. Rozmowę podejmuje tajemnicza dziewczyna - Ayano. Mówi o wielu wcześniejszych spotkaniach, których główny bohater - Shintaro - nie pamięta, o których "znów" zapomniał, choć sam wówczas naciskał na to, że tego nie zrobi. Po namyśle dziewczyna stwierdza, że  go o to nie obwinia. Wedle jej słów, nie on jeden nie pamięta, a pozostali również powoli to rozgryzają. Na koniec przyznaje, że niemożliwe byłoby zrozumieć wszystko od razu, od samego początku. Na tym urywa się rozmowa.

Następnie akcja przenosi się na teren miasta nad morzem o wieczornej porze - Kashiwa. W tle rozbrzmiewa Yuuake Koyake. Pokazywana jest panorama opuszczonego, zastygłego w bezruchu miasta, by następnie przejść do ukazania postaci - Kido pośród zgliszczy domu, Seto na promenadzie, Kano w kryjówce, Momo dryfującej na spokojnej wodzie, Ene i Konohy w laboratorium, Hibiyi siedzącego w parku - aż pieśń przerywają kruki podrywające się do lotu. Następuje zbliżenie na Mary, której włosy wiatr wyciąga spod zarzuconej na siebie bluzy z kapturem.

Oczy Ayano zmieniają kolor na czerwony. Głośno się zastanawia, czy Shintaro już nie zaczął sobie przypominać przeszłych zdarzeń. Przyznaje, że mają teraz o iele więcej czasu niż oboje by chcieli. Postanawia opowiedzieć mu jeszcze raz od samego początku historię o tym, jak po raz pierwszy się spotkali.

Następuje wypalenie obecnego kadru z Mary, a nastepnie - odliczanie. Rozbrzmiewają dźwięki przywołujące na myśl kamerę filmową starego typu. Po skończeniu odliczania na ekranie pojawia się data - czternasty sierpnia.

[...]

CiekawostkiEdytuj