FANDOM

Kagerou Project
Wiki-wordmark
Nazwa
Kanji カゲロウデイズ
Rōmaji Kagerou Purojekuto
Informacje o serii
Gatunek Komedia, Dramat, Psychologiczne, Romans, Sci-fi, Okruchy życia, Tragedia
Napisane przez Shizen no Teki-P
Prace
Manga Kagerou Days / Daze
Anime Mekakucity Actors
Nowela Kagerou Days / Daze

Kagerou Project (カゲロウプロジェクト Kagerou Purojekto) jest serią (franszczyzną) stworzoną przez producenta muzyki Vocaloid, Shizen no Teki-P (Jin). Historia opowiada historię Mekakushi Dan, grupy nastolatków z niezwykłymi mocami, nazwanymi "umiejętnościami oczu".

Większość piosenek śpiewana jest przez Vocaloid'a IA, jednak wcześniejsze piosenki były śpiewane przez Hatsune Miku. Project rozpoczął się 17 lutego, 2011 roku, kiedy na serwisie Nico Nico Douga pojawiła się piosenka Jinzou Enemy.

Seria wkrótce poszerzyła się o mangę, light novel oraz anime.

MuzykaEdytuj

Główny artykuł: Piosenki

Piętnaście piosenek zostało udostępnionych w serwisie Nico Nico Douga wraz z towarzyszącymi im PV, pozostałe znajdują się wyłącznie na albumach Mekakucity Days, Mekakucity Records oraz singlu Children Record wydanym pomiędzy albumami. Wszystkie piosenki zostały napisane oraz skomponowane przez Shizen no Teki-P i razem tworzą historię splecioną z fabułą z innych mediów. Większość piosenek posiada PV narysowane przez Wannyanpu i Sidu, dwóch rysowników współpracujących z Jinem. Wyjątkiem jest PV do Summertime Record, stworzone przez Peco i wyreżyserowane przez Shidu.

Choć seria piosenek jest obecnie zakończona, obecnie (w 2016 roku) Jin wyrażał chęci skomponowania kolejnej piosenki.

MangaEdytuj

Główny artykuł: Kagerou Daze (manga)

Mangowa adaptacja Kagerou Days jest publikowana co miesiąc w Japońskim magazynie Comic Gene od 22 sierpnia 2012 roku. Historia jest ilustrowana przez Satou Mahiro. Aktualnie składa się z 8 tomów.

Obecnie seria w Japonii została zawieszona. Wznowiona zostanie jesienią 2016 roku.

NowelaEdytuj

Główny artykuł: Kagerou Daze (light novel)

Zostało wydanych sześć tomów noweli, przy czym pierwszą, Kagerou Daze -in a daze-, wydano 30 maja 2012 roku. Data wydania siódmego tomu została zapowiedziana na 30 sierpnia 2016 roku.

AnimeEdytuj

Główny artykuł: Mekakucity Actors

W booklecie albumu Children Record wspomniano o anime. Okazało się, że będzie nazwane "Mekakucity Actors" (メカクシティアクタース Mekakushitiakutāsu). Podczas 'Live in Mekakucity', 15 sierpnia ogłoszono, że anime będzie animowane przez studio Shaft i reżyserowane przez Akiyuki Shinbo.

Anime zamknięto w 12 odcinkach. Emisję anime poprzedzono cotygodniowymi filmikami ujawniającymi seiyuu ukrywającymi się za członkami Mekakushidan. Nadawanie trwało od kwietnia do końca czerwca 2014 roku.

Rok po rozpoczęciu emisji anime wydano soundrack Mekakucity M's oraz rozpoczęto serię Mekakushi Radio z seiyuu podkładającymi głosy bohaterom, którego nagrania są dostępne na stronie promocyjnej Mekakucity M's.

PozostałeEdytuj

Oprócz oficjalnych mediów zostały wydane treści od fanów:

  • fanbooki z ilustracjami fanów Kagerou Project,
  • antologie w postaci mangi i opowiadań

Wydawane były też przewodniki po serii Kagerou Project, tzw. Disintegration Book.

Franszczyznę rozszerzono o:

Linki zewnętrzneEdytuj